Hadbjerg Skole

Forsiden

 



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Forældre-info
Marts 2003* 6.klasse

Referat af  SSP-forældremøde marts 2003.

 

 

Der mødte 25 forældre op til vores SSP- aften her onsdag den 12. marts.

Klassens lærere samt skolevejleder Susanne Sachse mødte også op til arrangementet.

Gademedarbejder Carsten Uhrenholt  startede aftenen med at fortælle om baggrunden for SSP-samarbejdet og samt hans job som gademedarbejder i Hadsten kommune.

Det blev et udbytterigt og fængende oplæg med mange vinkler til de unge og de elementer i deres verden vi skal være meget opmærksomme på ifht. 6.klasse her og nu.

Senere efter lidt kaffe og kage, var der lidt diskussion ved bordene med udgangspunkt i nogle "værdikort" med holdninger omkring unge og forældre.

Vi sluttede SSP-afdelingen af med at lave en fælles rammeaftale omkring specielt alkohol og ungerne i 6.klasse. 

Jeg har vedlagt denne aftale og håber I vil gøre nytte af den.

tryk her for at se aftalen

 

Vi sluttede aftenen af med en snak blandt lærerne og forældre omkring en utilfredshed der var opstået omkring undervisningen ifht. 6.klasse.

Det blev en god debat med mange indlæg.  Flere forældre efterlyste flere lektier og synes ikke der stod noget i lektiebøgerne. Andre synes at der var nok lektier.

Jeg fortalte at der generelt var en stor glemmeprocent samt at der i den seneste tid med praktikant og projektarbejde ikke havde været så mange lektier.  Endvidere lå der ofte et større dagligt arbejde med at følge op på glemte lektier. glemmesedler og sorte sedler.

I mine timer vil der fremover være flere daglige lektier samt generel stramning ifht ungernes sløseri.  Jeg håber så at I i en periode vil holde lidt mere øje med om ungerne får lavet deres lektier samt afleveret glemmesedler etc.

Det er min opfattelse at det blev en udbytterig aften for både forældre og lærere.

 

Venlig hilsen

 Kim

 

Tak for sidst! Jeg må sige, at det var en meget lærerig oplevelse for mig, især i forhold til, hvor vigtigt det er at have en god kommunikation skolen og hjemmet imellem.

Som helt ny lærer er der næsten hele tiden noget nyt at lære og forholde sig til og man tager imod alt den hjælp, man kan få med kyshånd.

Jeg er ked af, at jeg har gået i uvidenhed omkring de problemer, nogle af jer har haft, så jeg vil virkelig opfordre jer til fremover at kontakte mig, når I har noget på hjertet.

Jeg skal også ærligt erkende, at jeg synes det kan være svært at give lektier for og det har nok heller ikke været min første prioritet. Som vi var inde på til mødet, har det ikke været nemt at starte op med klassen. Jeg har været frustreret over klassens størrelse, støjen og niveauet. Det har taget tid at komme ind på børnene og finde den undervisning, som passer netop dem.

Jeg har nok haft for store forventninger til selvstændighed, og hvor meget eleverne var klar til at udfordre sig selv.

Ud fra hvad I har sagt, har jeg besluttet følgende: Da det kan være svært at give matematik lektier for fra dag til dag, får eleverne uge matematik. Det bliver øvelser i de ting som jeg synes, kan volde eleverne problemer. I engelsk ville jeg egentlig gerne arbejde projektorienteret, men i stedet får de nu tekster og skriftlig arbejde, det er konkret, og I kan følge med i, hvad de går og laver.

 

Venlig hilsen

Lene