Hadbjerg Skole

på Hadsten Bynet:

tryk her

Tirsdag d.28/05-02

Klassen skulle møde kl.7.50 i klassen og med bussen 8.00. Vi havde næsten alle sammen pakket fornuftigt tøj i vores tasker. Så kom bussen. Vi skulle bare stille taskerne bag ved den ,så øste chaufføren  dem ordentligt ind bag i. Alle stod på, så kørte vi. Bisse og Bp hørte gramsespektrum på vej derover  i bussen J. Vi kørte forbi Kalø slots-ruin den er rigtig stor syntes jeg.
Så drejede vi lige pludselig forbi en sø-  så lidt længere henne var Fuglsø-centret
J.

Vi fandt vores bagage og gik ind på midten hvor Ole Brændgård stod og tog imod os. Han var flink men så ud til at kunne blive ret hidsigL. Vi fandt vores værelser og vores grupper (dem vi skulle sove med) kanon værelser siger jeg bare, syntes jeg. Vi pakkede ud og lagde lagen på sengene det var godt nok.

Så mødtes vi igen på midten og så skulle vi til at lave gymnastikJ.Gruppe et startede med at spille Ringo det er hvor man skal kaste to ringe og hvis den rammer jorden for modstanderen et point. Gruppe to startede med at spille kroket det gælder om at slå til en trækugle med en stav  hvor så kuglen skal igennem nogle jern-stænger. Gruppe tre startede med at lave postløb hvor  man skal starte med at slå med en terning og det nummer den lander på  løber man efter. Gruppe fire skulle klatre først det var nogle rigtig store bøge træer de klatrede i. Gruppe fem sejlede i kajak men hold seks startede allerførst med at sejle i dem. Gruppe syv startede med at cykle det var rimelig sjovt.

Klokken 12.00 fik vi middagsmad det var rigtig godt mad både pizza og salat og alt muligt andet det smagte bare godt og det er det vigtigste. Efter det gik vi videre med aktiviteterne, sådan at hold et byttede med hold to og hold to byttede med hold tre og hold tre byttede med hold fire og hold fire byttede med hold fem og  hold fem byttede med hold seks og hold seks byttede med hold syv og hold syv byttede med hold et..

Da vi var færdige med aktiviteterne skulle vi høre foredrag med to lokale håndboldspillere og en cykelrytter.
Det var virkelig kedeligt syntes jeg. En af mine venner fra Hadsten faldt i søvn - det kan jeg godt forstå.

Efter det spiste vi aftensmad vi fik ris og kylling og sovs det smagte rimelig godt.

Kl. 19.00 kom der nogle handicappede mennesker som var blevet lammede som så kørte i rullestol på grund af det.

Så de havde de ca. 14 rullestole de ti af dem brugte vi til rullestolsbasket - det var rigtig sjovt at både køre på dem og spille basket mens man kørte.
De fire andre brugte vi til slalom ,det var skægt. Så prøvede vi også at køre på nogle rigtig store rullebrætter det var godt nok , Så prøvede vi noget der hed et eller andet som jeg ikke kan huske men det ligner petang. Så kunne vi hoppe på hoppepude det var rimelig godt men ikke bedre. Så var der en basketbold med bjælder i det galdte om at vi skulle høre efter lyden og fange den. Efter det skulle vi op på vores værelser så spiste vi slik og spillede kort og havde besøg og meget andet, vi sov først kl. 02.30   og vi skulle op og løbe ned til strande kl.07.30.

Onsdag d.29/05-02

Vi blev vækket kl.05.30 og stod op kl.06.30 og skulle møde op og løbe kl.07.30 .
Vi fik tøj på og gik ned for at møde op, så løb vi. Vi skulle helt ned til stranden   og røre ved vandet det var faktisk rimelig varmt syntes  jeg. Da jeg kom hjem igen kl.07.30 ventede vi en halv time på morgenmad. Endelig åbnede det så var der rundstykker og alt muligt andet.
Efter det skulle vi lave forskellige aktiviteter man kunne vælge mellem :Basket, Atletik, Ringo, Beach volley, Kroket, Badminton, Tennis, Fodbold, Gå en tur, og Håndbold. Da vi havde prøvet de to første ting spiste vi middagsmad kl.12.00 kl.13.00 startede den sidste ting vi havde meldt os på.
Kl.14.30 skulle vi løbe stjerneløb det var kedeligt, vi måtte højst være ti i gruppen.

Efter det gik vi ind på midten og Ole Brandgård takkede os at vi havde nogle rigtig gode børn og gode til at rydde op efter os det var han glad for.
Kl16.00 skulle vi være klar til at køre med bus hjem men den kom først kl.16.10 men det passede med tiden vi kom hjem kl.17.00 næsten alles far eller mor kom og hentede en endelig hjemme.

Skrevet af Christian 5.a

Alle venter spændt på bussen

Så er vi alle på vej :)

fugl-6.jpg (7963 bytes)
Lykke i sædvanlig festlig stil ....

Susanne hjælper ved træklatring

Lykke er ikke vild med at skulle op og klatre.

...men op kom hun trods alt

Maria og Nanna tager en pause

3 lokale topidrætfolk fortæller...

Er vi ikke søøøøøddeeee :)

Handicapidræt om aftenen

Bille og Lars på hoppepuden

Morgenløbetur til stranden

Maria og Andrea kunne ikke modstå det blå vand

Drengene viser hvor skæve fingre de har
fået af al den idræt :)

Så er stjerneløbet færdigt...

Helle vil hjem og Charlotte viser en idrætsskade på fingeren...

fugl-33.jpg (16626 bytes)
Hjemturen venter - Rasmus og Daniel glæder sig - Tobias viser sine skæve fingre :)

Rasmus: Kommer den bus ikke snart !

Endelig kom busserne....

Malene : zzzzzzzzzzzz.......

Christine, Helle og Charlotte:
kommer den ikke snart

fugl-5.jpg (10463 bytes)
Tobias:  Så er der kræs for øregangen

Fuglsøcentret

Helle & Simone kigger nærmere naturen

Mike i fin klatrestil

Lars :  mums...maden er god her på Fuglsø

Bille & Lars tømt for kræfter

Kent: Nu skal jeg bare til min 5. portion ...

Der skal noget mad til efter 8 timers idræt

Crelle, BP & Ralle klar til aftenidræt

Dennis koncentreret på rullebræt

Simone frygter den lange løbetur hjem

Sophus, Bille og Tobias glæder sig til løbeturen hjem....

Hygge og afslapning i det gode vejr

Kevin: Nu skal det blive godt at komme
hjem til et bette computerspil

Lykke:  Æv....kan vi ikke blive her et par
dage mere ..

Man bliver lidt træt af to dages idræt

Selv Lykkes energi synger på sidste vers